Wanneer ben jij tevreden deze vraag is voor iedereen anders er zijn veel variabelen die hier in een rol kunnen spelen. Tijdens het werken kunnen de personen die onder jou werken ook ontevreden zijn over bepaalde zaken. Dit kunnen hele grote dingen zijn zoals veiligheid. Het kan ook zo zijn dat het om iets heel kleins gaat zoals bijvoorbeeld de lunch. Dit heb je uitvoerig besproken met de mensen die voor jou werken. Uiteindelijk heb je besloten om dit op te nemen in de arbeidsvoorwaarde. Je belooft de mensen die voor jou werken dat zij een goede lunch ontvangen. Echter blijkt het at de kwaliteit van de lunch van een hele lage standaard is. De lunch die jij hun dus belooft past dus niet bij de wensen van de personen die voor jou werken. Dit is een van de kleine voorbeelden die er toe kunnen leiden dat de tevredenheid van deze medewerkers veel lager wordt. Je kunt dit wel meten op bepaalde methodes. Zeg nou zelf, iedereen wilt het liefst te weten komen hoe andere mensen over die persoon denken. Jij als eigenaar van het bedrijf wilt weten wat er beter kan in jouw bedrijf en wat jij er intern aan kan doen om dit te laten lukken. Hiervoor is een medewerkerstevredenheidsonderzoek een zeer goede methode om dit te laten gebeuren. Je kunt namelijk vragen stellen aan werknemers over verschillende zaken op de werkvloer. Dit kan gaan over het voorbeeld van de lunch maar natuurlijk ook over diepere zaken. Het beste wat jij kunt doen als eigenaar van een bedrijf is het uitbesteden van zo een onderzoek. Dit komt omdat het zeer tijdrovend is. Je gaat in de periode dat het onderzoek wordt afgenomen geen tijd hebben voor andere zaken. Dit is ook de reden dat wij aanraden dat iedereen gebruikt maakt van ons medewerkerstevredenheidsonderzoek. |
http://carrierepoort.nl |